Fruktansvärt djurplågeri.

I kvällens Kalla fakta handlade det om dunindustrin, hur dom LEVANDE gässen behandlas. Att dom plockas levande och att vingar och ben knyts ihop för att dom inte ska kunna röra sej. - Det är som att man skulle rycka av håret på en människa. säger informationschefen på Sveriges veterinärförbund.

Även fast jag vet att det finns grymma människor runt om i världen så trodde jag inte i min vildaste fantasi att man kan vara så hemsk att man plockar gäss levande. Blir så lessen å rent av förbannad när jag läser och hör om detta. Hur kan man??? Dom stackarna är ju helt skräckslagna å skriger av smärta. Fy fan va hemst. Tänk va rädda dom måste vara dom gångerna under deras liv som det är dags för plockning, usch usch!!
Aldrig att jag köper något med dun igen.





Foto: aftonbladet (Kalla fakta)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0