Så nedrans kallt

Igenfrusen bil


Uusch, när jag skulle hem från jobbet nyss så kom jag inte in i bilen. DET hatar jag med kyla. Det kan vara jättemysigt när det blir kallare och man får packa på sej massa kläder och man tänder ljus hemma och så, men inte när man ska ut på vägarna. I morse var jag nära på att ställa bilen mitt på vägen och gå tillbaka hem. Det såg helt torrt ut på marken men var svinhalt. Så var försiktiga där ute, kör inte fortare än väglaget tillåter. Jag snittade nog en hastighet på typ 30km/h när jag åkte till jobbet idag. Så fort man gasade lite så slirade det bara.
Sen tillbaks till det här med att inte komma in i bilen. Jag blir så förbannad. Framför allt över den dära jä*eln som snodde mina handtag i höstas som gör att det inte direkt underlättar när jag ska ta mej in i min igenfrusna bil. (NEJ jag har inte fått det fixat ännu, men jag har i alla fall visat det på verkstan) Det gick verkligen inte att komma in, så jag fick ringa till min stackarn prins som var så himla snäll och åkte till mitt jobb för att hjälpa mej. En riktig hjälte är han allt ibland ;)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0