Våran lilla semestertripp, del 1

I tisdags så packade vi bilen och drog iväg. Resans mål var Rockneby. Det ligger precis vid Kalmar eller om det till och me tillhör Kalmar, jag vet inte riktigt. Vi satte gps:en och den lurade iväg oss in på riktigt små nästintill otrafikerade vägar, men det var mysigt att få se sej lite omkring. Vi stannade bara för två korta kissepauser längs vägen. Resans tid blev väl ca 5-6 timmar. Men till slut var vi äntligen framme. Smilla stog å vinkade in oss vid grinden inte till en jättemysigt tomt med några fruktträd, fina blommor och två röda hus med vita knutar. Solen sken och det va riktigt varmt å gott.
När vi hade boat in oss, så åt vi lite macka och sen åkte vi iväg till en liten strand där barnen kunde ta ett kvällsdopp.
Sen var det det dags för middag och kvällsaktiviteter.
UtedassetJag å syrranHoppelihoppTittar på hästarna Tittar på stjärnorna

På onsdagen när vi vaknat så åt vi lite frukos såklart och efter det gjorde vi oss iordning. När vi va klara tog vi bilen till Öland och köpingsbaden. Guud, vilken härligt strand. Sanden va så mjuk å go å det påminde om sanddynerna i Danmark som jag slängde mej i när jag va liten. Härligt!!
Vattnet var perfekt långgrundt för lillan så hon tog sej årets första dopp. Hon älskade det. Ända till hon råkade göra ett litet dyk å fick ha huvudet under utan för en kort stund, det tyckte hon ju va lite otäckt. Men det va ju såklart ingen fara. Efter stranden väntade middag och sedan va det bara till att slappa i trädgården resten av kvällen. En del frisbee kastades det faktiskt. Det va riktigt kul.
Lillan kommer med frukostFrukostNyvakna innan frukosten.HusetHär inne sov vi.På väg till ÖlandLillan på beachenJag på beachenJag å lillan gör konsterKöpingsbadenFrisbeekastning ut i hästhagen