Jag vill inte leva detta livet

Klockan 20.00 ikväll på kanal 2 visas en dokumentär som handlar om en ung kille i göteborg som heter Henke och hans polare och deras missbruk av drogen ghb. Ska bli spännande att se filmen då jag själv umgicks med vissa av dom förr i tiden. Det känns så tragiskt att se hur deras liv har blivit, att dom inte får någon riktig hjälp. Att inte någon gör något åt saken. För en av killarna som jag umgicks med förr gick det så långt att han tog livet av sej. Så fruktansvärt så det är inte klokt. Känns fortfarande helt ofattbart att han inte är i livet längre, trots att man inte umgicks med honom på senare år. Så som jag minns honom så var han så himla glad å omtänksam. Han verkade inte ha några problem alls då, men det kom väl senare. Han va en sån person som man aldrig glömmer, har många fina minnen från den gamla goda tiden.

Vila i frid Jonny.

Se dokumentären här


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag såg också dokumentären. Och jag fick en stor klump i halsen när jag först hörde Jonnys röst. Den rösten. Tårarna rann ner för mina kinder. Den killen. Ja. Det är verkligen som du säger. Man glömmer aldrig. Jag har inte sett eller hört hans röst, sen, jag vet inte. Vi var nog ute i skogen, på nån rave fest. Han bad om en cigg. Det var det sista jag såg av honom. Tills nu.

Men filmen om dom var fruktansvärd. Och tragisk. Att de fortfarande har problem, och allt de får är tabletter. Så fel. Hoppas samhället kan öppna ägonen lite till efter dehär...

2009-04-05 @ 22:43:07
Postat av: Tarja Brandin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0