Nu har du det bra, på andra sidan lilla vän.

(Varning för äcklig info)
Usch vilken dag...Hade skrivit en lista på saker jag skulle göra idag, men det blev ju inte alls som jag tänkt mej..Jag skulle shoppat å städat å tvättat å rensat garderoben m.m. Istället började jag dagen med att följa med mamma till vetrinären med lilla Alice (deras katt). I maj upptäckte man att hon hade en tumör på magen som bara växte å växte. Då hon hade dåliga blodvärden å levervärden så ville man inte operera, trodde inte hon skulle klara det. I ett par dagar har mamma tyckt att det luktade illa om Alice, å hon märkte till slut att tumören (som nu va nästan lika stor som en tennisboll) hade spruckit. Ur den rann det blod å var. Uuuuusch!!! Själva tumören hängde liksom löst och bakom va det hål rätt in. Stackarn lilla kissekatt. Det hade blivit infekterat å därav lukten. Vi och vetrinären kom i alla fall fram till att det va dags för Alice att somna in. Fy va hemskt det va. Så jävla jobbigt. Jag höll i henne när dom gav henne sprutan å kände hur hon blev alldeles avslappnad, tillslut så la hon sej ner å kort efter somnade hon in. Jag kände hur hennes hjärtslag blev svagare å svagare. Det va så hemskt. Det tog flera minuter innan hjärtat stannade helt. Känns så jäkla konstigt att hon inte finns mer. Söta lilla Alice blev i alla fall 14 år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0