Till Tomten!

I morse när vi gick upp så va jag så sugen på tomtegröt. Gick hem till mamma snabbt för att låna kanelstång å sen raka vägen hem igen. L somnade gott i sin vagn när vi kom in så jag lät henne ligga kvar där. Sen satte jag igång med gröten. Det tog väl ca 1h sammanlagt. Ni missar väl inte att ställa ut en skål till Tomten på julafton.

TOMTEGRÖT
2,5 dl grötris
5 dl vatten
3/4 tsk salt
9-10 dl röd mjölk
2 st kanelstänger
2 tsk socker
2 tsk vaniljsocker

Kokade först ris, vatten å salt i ca tio minuter på svag värme. Sen hällde jag på mjölken å la i kanelen, det fick koka upp å sen koka i 40 minuter. Efter det så la jag i vaniljsocker å socker å lät det småputtra i 5 minuter till. Mumma va gott!!

Koka gröt

Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0