Ljus i mörker

Fick mej ett ryck här förut, då det har vart så himla gott väder idag, med strålande solsken å allt. Jag kände verkligen för att vara ute. Så jag tog fram kvasten å en kasse å lite annat joks. Började först med att slänga dom gamla blommorna i blomlådan utanför köksfönstret, satte istället dit tre små enar. Blev så mycket bättre. Hängde även upp en talgboll till dom små pippisarna. Sen sopade jag å hade mej å krattade gräset från massa löv å annat bös. Å wallaa, så fint det blev.


När jag va färdig med det så gick jag in å började laga middag. Chicken a'la Elle skulle det bli idag, men till min förskräckelse så upptäckte jag att vi inte hade nån Lee kum kee-sås. Shit! Va skulle jag nu ta mej till. Äh, jag fick helt enkelt improvisera lite å det blev la rätt så okej i alla fall, trots det uteblivna ostronsåsen.


Efter middagen så kom min kära mor å far på besök. Med sej hade dom Melizza (syrrans bonustös) dom är ju i Thailand å då fick ju flickan ha någonstans att vara. Jag fixade lite kaffe å tog fram pepparkakor å en liten skål med gott som  jag köpte häromdagen. Alla verkade rätt nöjda över det.

Nu har jag vart uppe å somnat lite med lillan, vaknade dock rätt tidigt ikväll å slapp sova bort halva natten.


Julstjärna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0