Kunder kan vara idioter...

..Ja det ska gudarna veta. Jag jobbar då i butik och som det trevliga butiksbiträde man e så säger man ju såklart "Hej" lite käckt till en kund som kommer in i butiken. Ibland hör inte personen i fråga å man upprepar sin hälsning, kunden svarar då oftast artigt. Idag kom det in en kvinna i butiken med sin dotter. Jag säger "Hej hej" å hon går precis som att hon inte hört mej, jag säger lite försiktigt "Hejsan", hon går fortfarande (vad jag tror är) i sin egna värld. (Kan tillägga att det är en lätt ljudlig miljö med trafik utanför å annat buller.) Jag testar då med att säga "Hej" (igen), varpå hennes dotter halvropar "Mamma!!"
Då vänder sej kvinnan mot mej å ser arg ut å utbrister "JA!!HEJ!! VA E DET? ÄR EDET OKEJ ATT MAN TITTAR LITE ELLER? FÅR MAN GÖRA DET???"
Ööööh, chockad men ändå skärpt säger jag "Ja självklart får du det, jag tänkte bara hälsa." (Har såhär i efterhand kommit på mkt bättre grejer jag kunde sagt för att få henne å fatta att hon överdrev) Men så är det ju alltid.
I alla fall. Vad var det för fel på denna kvinnan?? Hon måste ha haft en förjävlig förmiddag så som hon betedde sej.
Jag kände mej helt chockad resten av dagen typ, över hur hon hade betett sej. Hon ska inte tilltala mej på det viset, det enda hon ser är ett butiksbiträde som hon säkert skiter blanka fan i. Men jag är oxå en människa.Shit va sne jag blev.
Vuxna människa, bete sej på det viset..Äh, det e fan sjukt.

Jaja, kände bara att jag behövde skriva av mej min ilska lite. HEJ så länge...Hahaha!! Köss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0